ANJA

Rob Haen

Woensdagavond 18:42 uur. De bel van de voordeur gaat. Het is Anja, met voor zich op de stoep een enorme koffer vol met schilderijen. Of ik er naar wil kijken. Want thuis kijkt niemand er naar. En wat heb je nou aan ongeziene kunst?

Anja heeft al vaker bij The Living Museum Tilburg geëxposeerd. Schilderen kan Anja als de beste, maar wegens een heleboel factoren lukt het haar niet om de weg naar de reguliere kunstkringen te vinden. Haar werk heeft (net als haar eigen leven) soms wat weg van Herman Brood. Modern. Kleurrijk. Vaak met dikke lijnen en ingekleurd met primaire kleuren.

En wat heb je nou aan ongeziene kunst?​

Het zijn de mensen zoals Anja voor wie The Living Museum een uitkomst biedt. Een plek waar ze zichzelf kunnen zijn. Waar ze niet veroordeeld worden. Waar ze middels het maken van kunst kunnen werken aan hun persoonlijk herstel. Een plek waar ze erkenning krijgen voor hun kunst. Iedereen verdiend een podium.

Want zeg nou zelf... wat heb je nou aan ongeziene kunst?

- Rob

broken image